Fiskgratäng Mitt Kök

Fiskgratäng Mitt Kök. Mitt ww smartpoints (blå) 800 g torskrygg/filé 1½ dl crème fraiche 8% (8 sp) 1 dl matlagningsgrädde 13% (7 sp) Fiskgratäng med citron och dillsås (fredrik fika).

Enkel fiskgratäng med torskrygg och oliv
Enkel fiskgratäng med torskrygg och oliv from www.pinterest.com

Här blev det en fiskgratäng med citronsås. Spritsa eller klicka runt moset i en ugnsfast form, lämna en “grop” i mitten till fisken. Blanda ner grädde, crème fraiche, dill, citronskal (endast det gula), citronsaft, senap, salt och peppar.

Vispa den till jämn mos, använd elvisp.


Lös upp buljongtärningen i 1 dl hettvatten i en bunke. Skär torsken i portionsbitar och lägg i formen. Strö över lite persilja och servera med kokt.

Spritsa eller klicka moset runtom fisken.


Lägg fiskbitarna i mitten och toppa med hälften av räkorna. Koka upp och vispa i den varma mjölken i omgångar, moset får inte bli för lös. Mosa potatisen och blanda med grädde, smaka av och blanda ner ägget.

Skala palsternackan och dela i centimeterstora bitar.


Toppa den färdiga fiskgratängen med räkor och dekorera med dill. Jag försöker hela tiden att utveckla nya rätter hemma i mitt kök som jag bjuder nära och kära på. Innehåller 447 kcal per portion.

Blanda samman ströbröd, salladskrydda, persilja, pressad vitlök och senap.


Tillsätt mjölk, grädde och saft av en ½ citron. Fiskgratäng är en favorit i mitt kök, jag tycker det är jättegott och man kan ju också variera gratänger på så många sätt. Lite från mig och mitt kök.

Häll av och ånga av potatisen.


Blanda ihop crème fraiche, grädde, fond, chilisås, dill, salt och peppar. Mitt intresse för mat kommer från min mamma. Låt såsen koka upp och koka ca 3 min.

Belum ada Komentar untuk "Fiskgratäng Mitt Kök"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel