Mitt Kök Skagenröra

Mitt Kök Skagenröra. Tänk på att man kan behöva ha den lite längre i ugnen än vanligt p.g.a att den har ett täcke av skagenröra. Röror är alltid lika tacksamt, passar lika bra till förrätt som tilltugg.

Toast skagen klassiskt recept Mitt kök
Toast skagen klassiskt recept Mitt kök from mittkok.expressen.se

Du får även recept på. Blanda med majonnäs och dill efter smak. På mitt kök älskar vi toast skagen!

Bakad potatis med skagenröra ikväll blev den uppskjutna middagen av.


🙂 det här behöver du: Griljera sedan skinkan om du vill. Smaka av med salt & peppar och låt stå kallt till servering är ni redo för världens godaste äppelkaka?

Tag ut skinkan och låt den svalna något innan du tar bort nätet.


Baka skinkan i nedre delen av ugnen i 175 grader tills termometern visar 75 grader. Tiden det tar är ca 70 minuter per kilo. Röror är alltid lika tacksamt, passar lika bra till förrätt som tilltugg.

På mitt kök älskar vi toast skagen!


Ställ in i ugnen tills osten smälter och börjar bli lite gyllene. Skagenröra (toast skagen) toast skagen är så himla gott!skagenröra är heller inte svårt att göra själv om man skulle ha tid & lust! Skala egna räkor eller köp färdigskalade.

Blanda med majonnäs och dill efter smak.


Var lite varsam med hanteringen av korgarna efter de svalnat eftersom de är spröda. Ca 3 dl majonnäs 1 kg räkor med skal färsk dill salt & peppar. Tommy myllymäki lagar en utmärkt förrätt till nyår:

Jag är mycket kräsen med den fisk och de skaldjur som tillagas i mitt kök.


Sidan du letade efter har flyttat och är nu en del av nya allas.se där du. Du kan också välja att använda färdigskalade räkor i röran och sedan köpa några räkor med skal som du skalar och garnerar med. Laxröra är liknande skagenröra, men görs med kallrökt lax istället för räkor, samt med purjolök och gräslök för extra god smak.

Belum ada Komentar untuk "Mitt Kök Skagenröra"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel