Boeuf Bourguignon Mitt Kök

Boeuf Bourguignon Mitt Kök. Idag driver jag min blogg och hyr. Ha sedan i vinet och kryddorna.

Pin på Mat och Kalas
Pin på Mat och Kalas from www.pinterest.com

Ha sedan i vinet och kryddorna. Skala och hacka lök, morot och vitlök. Rör i tomatpuré, fond, örtkryddor och vetemjöl.

Bryn köttet i en separat stekpanna (bryn i omgångar) lägg det brynta köttet i grytan pressa (eller hacka) vitlöken ner i grytan pudra över mjölet rör om häll på vinet och låt koka upp tag bort skummet som blir på ytan salta och peppra lägg i sockerbiten bind ihop persiljan och timjan till en bukett (använd steksnöre eller bomullsgarn)


Ha sedan i vinet och kryddorna. Varit lite tyst här den här veckan så jag har börjat jobba igen, har kört kvällspass så tiden för att hinna med att skriva recept har inte funnits tyvärr. Hösten är en tid då det puttrar många grytor i mitt kök.

November 18, 2021 tambah komentar edit.


Skala och hacka vitlöken och lägg i. Smörstek dem, låt dem ligga trångt i pannan och puttra på ganska låg värme. Tillsätt tomatpuré och rör om, häll sedan över vinet och buljongen

Sätt grytan på ganska låg värme och rör om då och då.


Skala och skär morot, lök och vitlök i skivor. Köttgrytor, jag fullkomligt älskar köttgrytor av alla de slag! Idag driver jag min blogg och hyr.

Små svampar får gärna vara hela, större exemplar delar du i.


Sprider riktig hemtrevnad med sin ljuvliga doft när den puttrar på spisen. Krydda med salt och peppar och lägg köttet i en gryta. Sedan är det bara att koka, krydda efter eget tycke och servera med ett gott bröd.

Boeuf bourguignon er en verdenskjent klassiker fra frankrike.


Ha sedan i sidfläsket och stek tills fläsket är brynt. Boeuf bourguignon, en fransk klassiker med mustig smak av rött vin, sidfläsk, vitlök och champinjoner. Hade vägdag idag och lyckades gå ner 0.9.

Belum ada Komentar untuk "Boeuf Bourguignon Mitt Kök"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel